Hírek, beszámolók

Ghost

Különleges musical, ahol nem (csak) a zenéé a főszerep Szerelem, gyász, szellemek és élők egy nem mindennapi látványvilágban.

A június 1-én a Budapesti Operettszínházban bemutatott Ghost, a népszerű film musicalváltozata, ami London és New York után végre Budapesten is színre került, non-replika változatban, Kerényi Miklós Gábor rendezésében. A musical szövegkönyvét, ahogy a film forgatókönyvét is Bruce Joel Rubin írta. Néhány jelenet ismerős is lehet a filmből, mégis teljesen más tárul elénk a színpadon, mint a filmvásznon.

A teátrum eddig is bővelkedett látványos előadásokban, most mégis sikerült újra nagyot robbantania és – (az Operett színpadán most debütáló Muri Enikőn kívül) ugyanazzal az alkotó- és szereplőgárdával– teljesen újat mutatnia.

A darab legelején egy szokványos jelenetet láthatunk: egy fiatal pár nagyon boldog együtt. De nem sokáig marad ez így, a fiú hamarosan gyilkosság áldozata lesz. Innentől kezdve a szellemvilág is bekapcsolódik a történetbe. Sam Wheat (Dolhai Attila/Kerényi Miklós Máté) nem távozik sem a pokolba, sem a mennybe –más szellemeknél ilyet is láthatunk–, az élők között marad, viszont ők nem észlelik a jelenlétét. Megannyi nehézségen –és bravúrosan megoldott színpadi megoldáson– kell átküzdeni magát, mire rádöbben, mi a feladata: rájönni a gyilkosa kilétére és indítékára, valamint megvédeni a szerelmét, Mollyt, végül pedig kimondani egy fontos szót: szeretlek. Mindehhez talál egy spiritisztát, aki a segítségére lehet. A kiszemelt szellemidézőnek, Oda Mae-nak (Szulák Andrea/Peller Anna) nem könnyű rászánnia magát a közreműködésre, hiszen ez idáig valóban ilyesmivel foglalkozott, de úgy tudta magáról, hogy csaló, most pedig hírtelen tényleg hallja a halottak hangját, és ehhez még az eddigi nagyszabású szeánszaira sincs szükség. Molly (Vágó Bernadett/Muri Enikő) eközben a szörnyű gyász szokásos folyamatát éli. Rettenetesen elkeseredett, a spiritiszta megjelenésekor először felháborodik, majd bízni kezd, és új erőre kap. Majd miután többen –köztük Sam egykori legjobb barátja, Carl (Mészáros Árpád Zsolt/Szabó Dávid), aki „segítő szándékkal” folyton a lány körül sertepertél– megkérdőjelezik Ada Mae szavahihetőségét, újra magába roskad….

 

A hol drámai, hol földöntúli jeleneteket összekötő, New York-i utcadíszletben játszódó koreográfiák (koreográfus: Tihanyi Ákos), rengeteget adnak az előadás látványvilágához, mintha egy street fashion show elevenedne meg a toronyházak között, a ruhák, látványosak, trendik, de nem eltúlzottak (Jelmeztervező: Velich Rita).

Érdekesség, hogy bár a darab műfaja musical, mégsem a zenén keresztül halad előre a cselekmény. A dalok inkább az érzelmek mélyebb átélésében segítenek, mint például Molly dala az Úgy fáj. Ezen kívül kiemelendő a legszínesebb, legszórakoztatóbb karakter Ada Mae színpadi jelenlétét megkoronázó, Húzok már is.

Az produkció –témájából adódóan is– rengeteg különleges színpadi megoldást, lézerfényt, látványelemet használ, de sikerült megtalálni az egyensúlyt, hogy a darab ne csak egy színpadi show, hanem egy emberi, sőt néha emberfeletti előadás legyen.

Stern Ágnes

Kapcsolódó tartalmak

My fair lady – Interjú Béres Attilával

orosz.petra

Villáminterjú Mahó Andreával Los Angelesből

Vincze Dániel

Poligamy – Interjú Kiss Ramónával

Mezőfi Orsolya

Silent Night – Serbán Attila karácsonyi koncertje a Madách Színházban

Buchmann-Horváth Emese

Nézd meg a Love Never Dies trailerét!

admin