Kitekintő

A Csókos asszony visszatért

A lakók ismét megünneplik Pünkösdi Kató sikerét, majd újra jönnek a bonyodalmak, menydörgés, villámlás… A Thália Színház után – régi és új szereplőkkel- megtartották a Csókos asszony Operettszínházi premierjét.

A darabot hét éve, 2006 októberében mutatta be a Budapesti Operettszínház a Thália Színház nagyszínpadán Böhm György rendezésében. Két évvel a premier után dvd-n is megjelent.  Az előadást öt éven át nagy sikerrel játszották, majd lekerült a repertoárról. 2013. október 11.-től azonban újra látható az Operettszínházban.

A Józsefvárosi ház udvara és a Bajza utcai palota (díszlete) ismét megtelik élettel. Tarpataki bárót továbbra is Huszti Péter alakítja, szintén örömmel látjuk újra a bohém művészt, Dorozsmai Pistát megformáló Dolhai Attilát és Homonnay Zsoltot. Katóka „személye” azonban teljesen új: kettős szereposztásban Bordás Barbara és Dancs Annamária. Szendy Szilvi és Peller Károly továbbra is látható táncos komikus párosként, új váltótársaik pedig Kapócs Zsóka és Szabó Dávid. Kissé hiányoljuk a régi gárdából például Kékkovács Marát, Csonka Andrást és Peller Annát, reménykedünk, hogy idővel ők is csatlakoznak a csapathoz. Nem szabad elfelejteni a másik komikus párost: Hunyadinét, azaz Frau Hunyadot és Kubanek urat, vagyis Oszvald Marikát és Faragó Andrást sem, akik elsöprő erővel formálják meg a két legeltúlzottabb ám roppant szórakoztató karaktert. A hentes bolt urának (sokszor német akcentusából eredő „véletlen” vagy direkt) poénjai és a Madocsa első primadonnája főszereplésével történő matyótánc vagy a hattyú halála (és feltámadása) még mindig nagyot üt.

 

 

És ott van persze Zerkovitz Béla, remek zenéje, ami már a darab első premierje óta (1926. Budai Színkör) kivétel nélkül minden generáció fülébe belemászik: a Csókos Asszony, az Éjjel az omnibusz tetején, a Van a Bajza utca sarkán egy kis palota… és így tovább.

Az előadás a szerelmi vonalat helyezi középpontba: A bohém művész és a naiv jó leány szerelme, a báró céljainak megkérdőjelezhetősége, Hunyadiné házassági tervei, Rica-Maca és Ibolya Ede egymásra találása. Az, hogy a karakterek többsége valamilyen módon kötődik az orfeumi világhoz -Kató, a feltörekvő primadonna; Rica, a kevésbé feltörekvő sanzonett; Hunyadiné,  a paksi és egyéb nagyoperák volt naivája, Pista, a komponista; és Ede, az író – újság és színdarabíró, de ezek mellett koreográfus és rendező is- segíti, hogy a cselekményt előrevivő dalok mellett, a már említett szereplők kisebb betétekben is szórakoztassák a közönséget. A szerelmi szálak mellett ezeké valamint a humoré a főszerep. Az előadás fő célja a szórakoztatás. a nézők mindennapjaikból való kizökkentése.

Stern Ágnes

Kapcsolódó tartalmak

Tapsvihart fújt a szél a szegedi Dóm térre

Buchmann-Horváth Emese

Készül az Oliver!

tunde.emodi

Virágot Algernonnak (Budapesti Operettszínház, 2015.11.19.)

Buchmann-Horváth Emese

Elhunyt a West Side Story szerzője

Utasi Nikolett

Mátyás, az igazságos – Új magyar rockmusical Bikalon

Sándor Petra