Hírek, beszámolók

A Love Never Dies világpremierjén jártunk

Ramin Karimloo és Sierra BoggessPár órája fejeződött be a Love Never Dies premierpartyja, melyre a VLM is hivatalos volt. A szervezők igencsak kitettek magukért – több forrás szerint a West End történetének egyik legfényesebb premierjét tudhatjuk magunk mögött. Azonnal beszámolunk az ünneplésről is, ám előbb következzen egy rövid összefoglaló a már „befejezett” előadásról.

Mint tudjuk, a világ musicalrajongói (és talán nem csak ők) hatalmas érdeklődéssel és némi szkepticizmussal várták Webber legújabb musicaljét. Az ő kíváncsiságuk már nagyrészt kielégült a preview-k alatt, a sajtó viszont március 9-én este találkozott először a produkcióval. Azt senki sem vitathatja, hogy az előadás (ami már a preview-k alatt is jóval gördülékenyebben ment, elődjével ellentétben) teljesen végiggondolt, befejezett állapotban került a világ kritikus szeme elé. Kétség sem fér hozzá, hogy amit most este láttunk, az Webber és alkotótársai víziója arról, hogyan alakult Az Operaház Fantomja hőseinek élete 10 évvel az első rész történései után. Lehet szeretni vagy nem szeretni, lehet fanyalogni is, de mindez nem változtat azon, hogy a Love Never Dies már az marad, ami. És ez a valami egyáltalán nem olyan rossz.

A musical egy izgalmas, érdekes és „folytatásstátuszához” képest meglepően újszerű produkció. Helyenként megrázza, helyenként elgondolkoztatja a szkeptikus nézőt, és mindezt kezdő kötéltáncos módjára teszi, aki korántsem biztos még magában, de elég akaratereje és bátorsága van ahhoz, hogy mindenesetre végigmenjen a kötélen anélkül, hogy leesne. Mert kényes egyensúly érzékelhető itt a produkció minden aspektusát illetően. A történet nem eléggé meggyőző, nem elég erős, mégis elég hatásos ahhoz, hogy helyenként magával ragadjon, hogy a megfelelő helyeken nevessünk vagy könnyezzünk – tehát többé-kevésbé, de működik. Több alkalommal majdnem elveszíti a darab a közönségét, sokszor tapintani lehet a hitetlenséget egyegy kétes értékű művészialkotói döntés után, de mégis, Webberék minden esetben visszanyerik a publikum bizalmát. A sztoriban elrejtett meglepetések valóban apró pokolgépként robbannak, a feszültség jelen van, a közönség pedig, akár egy kezdő bűvész egy különösen jól sikerült előadásán, végig kételkedik, mégis el van varázsolva.

A zenét, a dalokat illetően nem volt könnyű dolga Webbernek a próbák alatt, hiszen a West Enden sem gyakori az, hogy a cd felvétel már a previewk előtt elkészül (sőt, a sajtónak már jóval a hivatalos megjelenés előtt elküldték). Ám a rendező bizalma töretlen volt a zeneszerzőben: nyilvánvalóan soha nem kérdőjeleződött meg a zenei anyag abszolút hatalma a produkció felett. A dalok nagy része erős, a hanganyag változatos és nem nélkülözi a meglepetéseket sem. A The Beauty Underneath egyedisége nagyon erősen megoszthatja a közönséget: a Fantom hagyományos hangzásvilágának szerelmesei bizarrnak és nem a darabba illőnek találhatják, míg a befogadóbbak értékelik a zeneszerző kísérletező kedvét. A színészek alakítása, énektudása, szenvedélye ellensúlyozza a történet valós vagy vélt hiányosságait, külön kiemelném Harry Childot, akinek Gustaveja mind hangilag, mind játékilag méltó volt a produkció színvonalához. (Gustave szerepét Harry hat gyerekszínésszel játssza váltásban).

A közönség igen jól fogadta a darabot, ám, mint tudjuk, bemutatón mindig állótaps várható: a reggeli kritikákból derül majd ki a végleges ítélet, melyet minden bizonnyal a Love Never Dies teljes csapata lélegzetvisszafojtva vár. Vajon képes volt-e Webber feleleveníteni az első rész varázsát?
Az eddig megjelent kritikák vegyesek: a Telegraph szerint a Love Never Dies Webber legsikerültebb műve az eredeti Fantom óta, míg a Guardian visszafogottabb és bár elismeri, hogy az előadás valóban élményt jelent, de élesen kritizálja a történetet. A Daily Mail szerint a musical túl lassan bontakozik ki, túl vontatott és nem ér fel elődjéhez, ám ne felejtsük el, hogy annak idején Az Operaház Fantomja is hasonló fogadtatásra talált.

Love Never Dies premierpartyA Love Never Dies premierfogadása minden képzeletet felülmúló díszletek között, egy, a Temze partján lévő káprázatosan átalakított bálteremben zajlott. Az égen pásztafények cikáztak, a közelben a kivilágított Tower-híd ragyogott, a bejáratnál pedig tűznyelők, mutatványosok és két dekoratív elefántszobor fogadott bennünket. A hatalmas belső teret pedig Coney Islandé alakították a szervezők – mint a show speciális effektjeiért felelős Scott Penrose felvilágosított, a party többe került, mint egyes West End musicalek teljes költségvetése. Jósok, bűvészek, szemfényvesztők járták a tömeget, vásári játékokban próbálhatták ki magukat a játékos kedvűek. A party kedvéért külön menüt gyártottak a szervezők, valódi tengerparti hangulatot varázsoltak színes napágyakkal, koktélokkal, zenével. Léptennyomon ételkülönlegességek, világító csokoládé és pezsgőszökőkutak, tengernyi édesség, vattacukor és gyümölcs csillapította éhségünket. A színek, az ízek, a hangok, az érzékek varázslatos kavalkádja örök emlékké tette ezt az estét az összes résztvevő számára. A jelenlévő sztárok listája több oldalt tenne ki, de természetesen az alkotók, maga Andrew Lloyd Webber is megjelent az eseményen. Az előadáshoz többek között olyanok gratuláltak neki, mint Cameron Mackintosh, Gerard Butler és Sir Michael Caine.

Távozáskor még egy különleges meglepetés várt minket: gyönyörű csomagolásban pár apró figyelmesség, édesség mellett egy különleges, egyedi, gravírozott fémlemezt kaptunk, amely a premier időpontját és a színházban való székünk számát tartalmazta.

Bemutatták tehát a Love Never Dies-t: azt majd az idő dönti el, vajon a produkció elődje dicső nyomdokaiba lépe…< /span>

A premierről és a fogadásról készült képeink megtekinthetők galériánkban! A fogadáson készült interjúinkat folyamatosan közöljük az elkövetkező hetek folyamán, érdemes tehát bennünket rendszeresen figyelni! Többek között fény derül arra is, milyen finom utalásokat rejtettek el az alkotók a díszletben és hogy milyen problémák léptek fel a preview-k alatt! Maradjatok velünk!

Vincze Dániel

Kapcsolódó tartalmak

Mária – musical a Szegedi Szabadtéri Játékokon

Rechtenwald Kristóf

Csínom Palkó (Budapesti Operettszínház)

Buchmann-Horváth Emese

Sors bolondjai – vígjáték musicalsztárokkal

admin

Igen, hazaérkeztem!

Vincze Dániel

Nézd meg a Love Never Dies trailerét!

admin