Hírek, beszámolók

Almodovar film alapján készült musicalt mutat be az Operettszínház

Pedro Almodovar Nők az idegösszeomlás szélén című kultuszfilmje szolgáltatta az alapot a Budapesti Operettszínház legújabb bemutatójához, melyet Réthly Attila állít színpadra. A magyarországi ősbemutatót május 20-án az Átrium Film- Színházban tartják.

A világhírű spanyol filmrendező Oscar-díjra jelölt alkotásából David Yazbek és Jeffrey Lane készített musicalt, mely 2010-ben debütált a Broadwayn és a vegyes fogadtatás ellenére is 3 Tony-díjra valamint 6 Drama Desk-díjra jelölték, mely utóbbiból a legjobb női mellékszereplőnek járó szobrocskát Laura Benanti haza is vihette. 2015-ben a szinte teljesen átdolgozott, és az Almodovar film szellemiségét hívebben tükröző darab a West Enden mutatkozott be. A két Olivier-díj jelölés és a melegebb kritikai fogadtatás mellett a musical londoni inkarnációja elnyerte Pedro Almodovar elismerését is. Hazánkba az utóbbi verziót viszi színre a Budapesti Operettszínház társulata Réthly Attila rendezésében május 20-án.

Almodovar filmjei híresek a kiváló női szerepekről, és a Nők az idegösszeomlás szélén zenés színpadi változata esetében sincs ez másképp. Mint ilyen, a musical illeszkedik a teátrum idei bemutatóinak sorába is. „Sok nőről esett szó ebben az évadban. Bemutatkozott Sybill, Marie Antoinette, hamarosan megismerhetik a Chicagói hercegnőt. Az évad végére a hölgyeink eljutottak a teljes idegösszeomlásig” – vezette fel Lőrinczy György a teátrum főigazgatója az olvasópróbát. Kiemelte azt is, hogy az elmúlt években sokat dolgoztak azon Kerényi Miklós Gábor művészeti vezetővel, hogy egyre inkább kinyissák az Operettszínház kapuit, és olyan előadásokat hoztak létre, amik azon nézők számára is érdekesek lehetnek, akik nem tartoznak a Nagymező utcai zenés teátrum törzsközönsége sorába.

Fotó: Kállai-Tóth Anett / Budapesti Operettszínház

A társulat számára ugyanakkor ezek a feladatok – mint például a Zsótér Sándor által rendezett kortárs opera, az Egy anya története vagy a most készülő előadás – új kihívásokat jelentenek. A főigazgató elárulta azt is, hogy a művet Magyarországon elsőként egy prózai társulat szerette volna bemutatni, de letettek erről a szándékukról, mivel a darab egyszerre kíván meg erős énektudást és állítja komoly színészi feladat elé a benne szereplőket. „Nekünk azonban van egy olyan szereposztásunk, ami sem színészileg, sem énekesileg semmiféle kompromisszumot nem tartalmaz.” – hangsúlyozta Lőrinczy György.

A főigazgató ígéretéhez híven a Budapesti Operettszínház igazi sztárszereposztásban mutatja be a művet. Pepát, a kissé bohókás szinkronszínésznőt Peller Anna, Ivánt, az elragadó hangú szinkronszínészt Szomor György alakítja. Luciát, Iván elhagyott feleségét Janza Kata, Candelát, Pepa barátnőjét Gubik Petra, Paulinát, Iván új szeretőjét Ábrahám Gabriella kelti életre. Iván és Lucia fia, Carlos szerepében Kocsis Dénest, Carlos menyasszonyaként Simon Pannát, taxisofőrként Mészáros Árpád Zsoltot láthatja a közönség. Az összes férfi karakterszerepet Petridisz Hrisztosz, a női karakterszerepeket Papadimitriu Athina játssza.

Rendhagyó módon egy szereposztásban állítja ki a darabot a teátrum, de az előzetes tervekben szerepel, hogy a cover szereposztás (Füredi Nikolett, Szentmártoni Normann, Vásári Mónika, Katona Claudia, Horváth Dániel, Prescsák Zita, Katz Zsófia és Pesák Ádám) is bemutatkozhat a következő évadban.

Lőrinczy György köszönetet mondott Hamvai Kornél írónak, hogy elsőként felhívta a színház figyelmét a darabra, majd a darab fordítóját, Varró Dánielt méltatta és elmondta, hogy a Sweet Charity nagyszerű dalszövegei óta keresték a megfelelő feladatot és lehetőséget, hogy ismét együtt dolgozzanak a szerzővel. Hozzátette, hogy ezt az egészen egyedi és különlegesen nehéz anyagot szinte nem is bízhatták volna jobb kezekre.

Réthly Attila háláját fejezte ki a színház vezetésének a bizalomért, hogy ismét a társulattal dolgozhat. Mint mondta, első látásra és hallásra beleszeretett a darabba, és amióta Madridban járt, még inkább szívéhez nőtt a mű. Úgy véli, ez az egész világon ismert 1988-as kultuszfilm lényegi módon beszél a nőkről, szerelemről, árulásról és megcsalásról, miközben tele van életörömmel és életigenléssel, ráadásul kivételes helyzetbe hozza a társulat színésznőit. „Ez az előadás róluk fog szólni, de természetesen a három férfiszerep is megkerülhetetlen.”

Fotó: Kállai-Tóth Anett / Budapesti Operettszínház

Az olvasópróbán az újságírók ízelítőt kaptak a mű izgalmas zenei világából is. Mészáros Árpád Zsolt a Madrid, Peller Anna a Vénusz a vénában, míg Janza Kata a Láthatatlan című dalt énekelte.

Az előadás zenei vezetője és karmestere Kovács Adrián, aki az Operettszínházban korábban a Broadway stúdió növendékeivel dolgozott a nagysikerű Parasztoperán. A koreográfus Balogh-Barta Viktória, aki az elmúlt években olyan nagyszínpadi munkákkal bizonyította tehetségét, mint például a Fame. A díszletekért Khell Csörsz, a jelmezekért Velich Rita felel.

Az amerikai jogtulajdonosok várhatóan a tavasz folyamán tekintik meg az előadást.

Forrás: Budapesti Operettszínház, BBC

Kapcsolódó tartalmak

Cirkuszhercegnő premier Szolnokon

József Kriszti

HSM a párizsi Disneylandben – képek!

admin

Munkatársakat keresünk!

Vincze Dániel

A legismertebb magyar énekesek adják elő Az összefogás dalát

admin

Megkezdődtek a Mamma Mia! előkészületei a Madách Színházban

Sándor Petra