Interjúk

Ghost – Interjú Mészáros Árpád Zsolttal

A Budapesti Operettszínházban május 31-én debütáló Ghost musicalben Carl Brunner szerepét alakító Mészáros Árpád Zsolttal beszélgettünk.

Túl a próbafolyamat felén mik a benyomásaid Carl szerepéről?

Összetett és sok lehetőséget tartogató szerep – színészként nagy kihívás. Egy lecsúszott ember, akinek a feje felett összecsapnak a hullámok, és olyan sorozatos hibákat követ el, amelyekért végül az életével fizet. Az elején vonakodtam is kissé, hogy elvállaljam, mivel egy újabb negatív figuráról van szó, de Kerényi Miklós Gábor meggyőzött, hogy Carl szinte ugyanolyan fajsúlyú, mint bármelyik főszerep a darabban, hiszen szinte végig színen van és keveri a lapokat.

Kero szavaiból úgy tűnt, hogy ennek a karakternek különös jelentőséget szán.

Úgy gondolom, nagyon sok párhuzamot vonhatunk Carl Brunner és napjaink törtető embertípusa között, akik mindent megtesznek a sikerért, az anyagi javak megszerzéséért vagy az előrejutásért, legyen szó munkáról vagy magánéletről. Bizonyos keretek között persze ez természetes, de ezt a „bármi áron”-t, a másokon való átgázolást szeretnénk megmutatni, hiszen sajnos ilyen világban élünk. A Direktor úr rendezésében az eredeti darabhoz képest ez sarkosítva jelenik majd meg: lesz benne egy kis fricska, görbe tükör.

A Ghost alapvetően egy természetfeletti szerelmi történet, de ezek szerint a más fontos mondanivalója is van a darabnak.

Az előbb egy interjúban azt a kérdést tették fel nekem, hogy „Milyen gonosznak lenni?”. Erre nem igazán tudtam válaszolni, hisz nem érzem magam gonosznak: ez a munkám. A színész azt játssza el, amire felkérik. Ezen felül az a feladatom, hogy a nézőt szórakoztassam vagy elgondolkodtassam. De úgy vélem, a gonoszság magában a közéletben van, a pénz istenítésében, a másikon átgázolásban…Abban, hogy például emberek nem tudják fizetni a számláikat mások haszonhajhászása miatt, hogy sokan öngyilkosok lesznek, mert nem tudják eltartani a családjukat, hogy tönkremennek életek – melyek Magyarországon amúgy is tragikusan rövidek. A gonoszság a „megmondásban”, a véleményezésben rejlik, és abban, hogy egymás segítése és az összefogás helyett a nagy átlag még jobban alátesz a másik embernek. Ez az, ami megjelenik majd a darabban is, és jó esetben elgondolkodtatja a nézőket a saját emberi kapcsolataik fontosságáról, és arról, hogy a mindennapos cselekedeteinkkel mi rontjuk el a világot – de jobbá is tehetjük! A legmonumentálisabb eseményt is apró dolgok indítják el, legyen az egy lavina vagy egy jótékonysági mozgalom.

Nonreplikaként láthatja a közönség itthon a Ghostot. Milyen különbségekre számíthatunk az eredeti műhöz képest?

Volt szerencsém látni az eredeti musicalt és a mienkben sokkal inkább kiélezettek lesznek azok a helyzetek, amik igazán fontosak ebben a darabban. Ezek a dramaturgiai pontok a 21. századra lefordítva jelennek majd meg. Az elmúlt másfél hónap során temérdek dolgot kipróbáltunk, és még fogunk is, hiszen munka java még előttünk áll. Nem tudom, a premierre hová lyukadunk ki, de egyben biztos vagyok: a színházi és a filmes elemek ilyen szintű összegyúrása megfűszerezve egy csipetnyi keroizmussal izgalmas előadást ígér, ami véleményem szerint művészileg is magasabb szinten áll majd, mint a Broadway-n vagy a West Enden látott musical.

Mennyiben más Számodra énekesként egy popzenész által írt darab, mint például egy Lévay mű?

Szeretem  sokszínűséget: imádom a Lévay musicaleket, de a Ghostot is kiválóan megírt darabnak tartom. Tele van szép dallamokkal, ami által rendkívül érzékletesen lehet érzelmeket közvetíteni. Én nagyon érzelmes ember vagyok, és a próbafolyamat alatt már nem egyszer elsírtam magam – de elárulhatom, hogy ezzel nem voltam egyedül. Vannak mellbevágó pillanatai a darabnak. Egyébként úgy gondolom, a popmusicalek azért kapnak egyre nagyobb teret napjainkban, mert a pop egy könnyedebb, populárisabb világ, ahogy a neve is mutatja. Ezáltal pedig sokkal könnyebben becsábíthatók a színházba azok a fiatal nézők, akik a popzenére vannak ráhangolódva. És ha egy előadásban akár csak egy olyan pillanatot kapnak, ami által elkezdenek más darabokat is nézni, már megérte dolgoznunk.

Buchmann-Horváth Emese

Kapcsolódó tartalmak

You Can't Stop The Beat!

Tóth Barbara

Kulisszajárás előtt Fantomokkal, Kentaurral és rajongókkal

Tóth Barbara

Bemutatták a Spamalotot a Madáchban

admin

Rock of Ages (Mindörökké rock) a mozikban!

Tóth Barbara

Musical Duettek – Szinetár Dóra és Bereczki Zoltán koncertje Pécsen

Nagy Péter