Hírek, beszámolók

Így készült az Operaház Fantomja – 7. rész

Első találkozás a közönséggel

„Webbernek szembe kellett néznie a bukás lehetőségével.”
(BBC kommentár)

10 nappal a premier előtt, szeptember 27-én elkezdődtek a preview (premier előtti) előadások. A preview-időszak a Fantom esetében valódi rémálom volt. Technikai hibák sorára derült fény, két előadást törölni kellett, és egy ponton az egész produkció összeomolni látszott.

Rögtön az elején komoly problémával kellett szembenézniük: akárcsak a darabban, a valóságban is elment a főszereplő hangja. Sarah Brightman helyett az alternate, a heti 3 előadásra szerződtetett Claire Moore lépett színpadra próba és saját kosztüm nélkül, Brightman ruháiban. A színésznő hatalmas sikert aratott. Másnapra Sarah Brightman „csodával határos módon” meggyógyult, és visszavette a szerepet.

A csónakos jelenet az egyik legszebb színházi effekt, melynek végrehajtása sok ember pontos, összehangolt munkáját igényli. A csónak mozgatása, a lámpások mozgatása, a ködgép kezelése és nem utolsó sorban a hatalmas gyertyatartók kiemelése és mozgatása bonyolult művelet.

The Phantom of the Opera, Broadway

 
Ám a preview-előadások során belefutottak egy váratlan problémába: kiderült, hogy a csónak távirányítójának frekvenciája megegyezik a helyi tűzoltóbrigád rádiófrekvenciájával, így ha a tűzoltók a dal közben rádión kommunikálnak, a csónak önálló életre kel. A preview-k során megtörtént, hogy a nézők nyíltszíni tapsától kísérve megjelenik a színpadon a csónak, majd visszafordul, és elindul kifelé, aztán ismét gondol egyet, visszahozza Christine-t és a Fantomot, de háttal a közönségnek. Számtalan ehhez hasonló incidens történt a preview-sorozat alatt.

A premier előtt egy héttel még mindig állandó technikai nehézségekkel küzdöttek. Minden újság beszámolt a problémákról, és a Fantom átkaként emlegették a hibákat. A színészeket és az alkotókat is megviselték a történtek. A perfekcionista Michael Crawford sorozatos kirohanásaival kezdődött és a szerző összeomlásával tetőzött ez az időszak. Webber mindennel és mindenkivel – még saját feleségével is – elégedetlen volt, és a bukástól rettegett. A legnehezebb körülmények között mutatkozott meg a rendező, Hal Prince nagysága. Az ő megalkuvást nem tűrő határozottságának – és nem utolsósorban Cameron Mackintosh producer higgadtságának – köszönhetően egyszer csak összeállt a produkció. Az utolsó preview-előadáson már minden a helyén volt.

 Következő rész
Előző rész

1.rész

Volf Anna

Kapcsolódó tartalmak

Madách Stúdió: Úgy élj, mint a szél – Baranyai Annamária és Balog János musical estje, Galambos Attila szerkesztésében

Czitrovszky Balázs

Tunyogi Bernadett koncertjének próbája (2012. 03. 21.)

Tóth Barbara

Charles Aznavour musicalt készít Toulouse-Lautrec életéről

halasi.vivien

Spamalot olvasópróba

Nagy Péter

Elbúcsúztatták Seregi Lászlót

Volf Anna