Interjúk

Interjú Peller Károllyal

Peller Károly első lemeze 2009-ben jelent meg Ez Operett! címmel, mely több alkalommal is előkelő helyen szerepelt a MAHASZ toplistáján. Az első lemez folytatásaként érkezik most az Ez Operett! 2 – Kettecskén kiadása. „Nagyon szeretem az operettet. Számomra minden megtalálható benne, ami a saját egyéniségemben is megvan. A vidámság, a móka, szerelem, szenvedély, zene, tánc… mind együtt.” Peller Károly nem csak új cd-jéről, de az operett műfajához kötődő érzelmeiről is mesélt.

Miért érezted úgy 2009-ben, hogy eljött az ideje egy lemez kiadásának?

Már régóta szerettem volna egy lemezt. Aztán jött egy szerencsés találkozás az első lemez kiadójával, és kaptam szponzort is, így minden összejött, ami kellett egy lemez létrehozásához.

 

És olyan lett a lemez, amilyennek tervezted?

Abszolút! Persze ment a vacillálás, hogy operett lemez legyen, vagy musical, de végül az operett mellett döntöttem, mégis az a fő iránycsapás nálam. Ráadásul operett lemez addig még nem nagyon jelent meg.

 

 „Ez Operett!” lett a címe. Honnan jött az ötlet?

A címválasztással nagyon sokáig bíbelődtünk, aztán valahogy teljesen egyszerűen jött, egy beszélgetésből, hogy „Hát értsd meg, hogy ez a lemez, ez operett!” és akkor „Jah, ez operett!” Így lett végül ez a cím.

 

Nagyon szenvedélyes vagy ezzel a műfajjal kapcsolatban. Jól látom?

Ez így van. Nagyon szeretem az operettet. Számomra minden megtalálható benne, ami a saját egyéniségemben is megvan. A vidámság, a móka, szerelem, szenvedély, zene, tánc… mind együtt. Kielégít és boldog vagyok, amikor csinálhatom. (mosolyog)

 

 

Az életedben mikor volt az a pont, amikor azt mondtad, hogy „én ebbe az irányba akarok menni”?

Az életem csupa véletlenek sorozata. Véletlenül kerültem a színjátszó körbe, mert a nagymamám elvitt oda. Először egy gyerek színjátszóba kerültem, a Harlequinbe, utána jött a ferencvárosi Musical Stúdió, ahol a musicalekkel kezdtem el megismerkedni, és nagyon szerettem őket. Egy, vagy két évvel később jött egy énektanárnő, aki operett dalokat is mutatott nekünk és így megszerettem azt a műfajt is. A Musical Stúdióban tanított Medgyesi Mária művésznő is, aki emellett a Budapesti Operettszínház Operett Stúdiójában is oktatott. Ő mondta, hogy van náluk felvételi. 17 év volt az alsó korhatár, én 16 voltam, amikor korengedménnyel felvettek. Az Operett Stúdióban pedig már teljesen egyértelmű volt, hogy a táncos-komikusság lesz az „én asztalom”.

 

De a lemezeken vannak bonviván számok is.

Igen, olyan bonviván számok vannak a lemezen, amiket alapvetően egy bariton is el tud énekelni, mivel én is az vagyok.

 

Hogy alakult ki az új lemez koncepciója, hogy ezen a lemezen inkább duettek lesznek?

Mikor felmerült a lehetőség egy újabb lemez elkészítésére, felmerült egy csomó variáció, például hogy Ábrahám Pál lemez nagyon rég jelent meg és esetleg csak az ő slágereit tegyük rá. De volt egy listám már az előző lemeznél is azokról a dalokról, amik kimaradtak, például a „Ringó vállú”, vagy a „Hajmási Péter”, ezért úgy döntöttünk, hogy egy vegyes album legyen inkább. Gondolkodtam azon is, hogy még milyen szóló dalok jöhetnének, de az összes táncos-komikus szólót elsütöttem az első lemezen. Ezért végül úgy alakult, hogy csak duettek maradtak. Ráadásul nagyon fájt a szívem, hogy az előző lemezről többen is lemaradtak. Így minden olyan színésznőt, akivel szeretek együtt dolgozni, szerettem volna, ha rákerül a lemezre, de persze még most sem teljes a lista . A „Kettecskén” cím pedig szintén véletlenül alakult ki, mert ha már minden számban ketten vagyunk, akkor miért ne lehetne ez a címe. (mosolyog)

 

 

Kolléganőid hogyan reagáltak a felkérésre?

Nagyon örültek. Persze senki nem mondta ki, de valahol én is azt éreztem, hogy van egyfajta tartozásom feléjük, hogy akik az előzőn nem voltak rajta, ezen most rajta kellene lenniük. De tényleg mindenki nagyon boldogan fogadta. Volt olyan, aki sírva is fakadt, mert annyira boldog volt, hogy felkértem a részvételre. De természetesen én is így érzek, mert mind a tizenhárman zseniálisak. Kezdve a Kossuth-díjas Lehoczky Zsuzsától a legfiatalabb Ágoston Katikáig, aki növendékem volt az Operett Akadémián. Mindannyian egy olyan színvonalat képviselnek, amit én az operettről gondolok.

 

A lemezbemutató koncerten is ott lesznek mind a tizenhárman?

A budapestin igen. Az lesz a nagykoncert, ahol mindannyian ott lesznek, a pécsin Oszvald Marika, Kalocsai Zsuzsa, Fischl Mónika és Kékkovács Mara lesznek a partnereim. A többi vidéki koncertre még nincs végleges szereposztás.

 

Milyenek lesznek ezek a koncertek?

Alapvetően a cd összes dala el fog hangozni, és ahogy a nézők megszokhatták: látványos táncokkal, nagyzenekarral a színpadon, külön tánckarral és gyönyörű világítással készülünk. Kisebb plusz poénokat is próbálunk majd belecsempészni, kis meglepetéseket… de ezen még agyalunk. Nem lesz egy szokványos operett gála. (mosolyog)

 

Az első lemezhez készültek klippek. Ehhez is terveztek ilyesmit?

Abszolút tervbe van véve. Természetesen ez az anyagi hozzáállástól függ. Szerintem remek, hogy megörökítve marad valami abból, amit most csinálunk, úgy, ahogy most csináljuk. Ezért tartom ezt fontosnak. Remélhetőleg erre is lesz majd egyszer egy szponzor és akkor talán egy dvd-n is ki tudjuk adni. Egyelőre a televízióknál próbálunk képernyőre kerülni velük.

 

A dalok válogatásánál szempont volt az ismeretlenebb dalok feldolgozása is?

Az „Ez Operett!” -en voltak az ismert számok alapvetően. Ezen a másodikon inkább a szívünkhöz közel állóak szerepelnek. Össze-vissza válogattunk, különböző koncepciók mentén, aztán végül egy „vegyes felvágott” lett.

 

 

Mi a véleményed a mai fiatalok kapcsolatáról az operetthez? Hogyan szeretnéd, hogy viszonyuljanak hozzá?

Nyilván nem lehet mindenkivel megszerettetni az operettet. Ez lenne persze a cél, de természetesen nem mindenki nyitott erre a műfajra. A színházba járók között is vannak olyanok, akik kifejezetten csak prózára mennek, őket is nehéz elcsábítani. Nyilván a zenés darabokra nyitott nézőkkel más a helyzet. Aki például musicalre megy, itt főleg a fiatalokra gondolok, őket könnyebb. Azt gondolom, hogy itt, az Operettszínházban, – és ez Kerényi Miklós Gábor igazgató úrnak köszönhető – egyfajta fiatalos hangulatot vett az operett. Mi, fiatalok játsszuk, és ezért mindenki könnyebben tud a
zonosulni a karakterekkel. A dalok is fülbemászóak. Még az is, aki azt mondja, hogy ő nem szereti, vagy igazából nem is hallott még operettet, ha meghallja a „Te rongyos élet” -et, valameddig tudja dúdolni, vagy akár a szöveget is énekelni, mert ez itt a Kárpát-medencében és Magyarországon bennünk van. Ez olyan nagyszülőktől, szülőktől jövő dolog. A sírva vigadás, meg a temperamentumosság is annyira jellemző ránk. Az operettek ráadásul alapvetően a szerelemről szólnak és ez a fiatalok életében élénken jelen van. Persze mindenkiében, de különösen ebben a korszakban jellemző nagyon.

 

Van még tervben esetleg egy NEM operett lemez is?

Persze. Ha majd esetleg lesz egy új lemez, lehet, hogy az „Ez Nem Operett” lesz, mert vannak olyan musical és pop dalok, amiket szívesen énekelnék.

 

Tudnál példát mondani?

Mondjuk hozzám nagyon közel áll a nagy zenekaros, szvinges, Frank Sinatrás, Michael Bublé stílus. Igazából ilyen dalokat énekelnék a legszívesebben. De ha lesz egyszer új cd, akkor azon biztosan rajta lesz a New York, vagy a színházban futó musicalekből egy pár dal, pl a Mozartból a „Zene, az vagyok én”. Azt nagyon szeretem. De hát van még egy csomó minden. Majd ott is egy nagy válogatást kell tartani. (mosolyog)

 

Ez Operett! 2 – Kettecskén lemezbemutató koncertek: 2011. augusztus 27-én pécsett a Kodály Központban és 2011. szeptember 26-án a Budapesti Operettszínházban.

 

Utasi Nikolett

Kapcsolódó tartalmak

Jövő évi lemezmegjelenés, márciusi lemezbemutató koncert

oldadmin

Pánik a fedélzeten (Pinceszínház)

Buchmann-Horváth Emese

Jézus Krisztus Szupersztár -Bot Gábor (Szolnoki Szigligeti Színház)

Schmidt Barbara

Gyakornok munkatársakat keresünk

Vincze Dániel

Bemutatták a Spamalotot a Madáchban

admin