Interjúk

A Vámpírok Bálja egyik Alfredja – nem csak itthon!

Hogyan kerültél a Vámpírok Báljába; hogy talált meg Alfred szerepe?

Tavaly nyáron meghirdettek egy castingot, amire beadtam a jelentkezésemet. Több szabadon választott dallal kellett készülni, és a rendező, Cornelius Baltus kiválasztotta, mit szeretne hallani, felmérték a tánctudásunkat is, ahol a darabban lévő táncjelenetekből kellet részletet bemutatni, majd kaptam az értesítést, hogy továbbjutottam a következő fordulóba, ami tulajdonképpen egy workshop volt, mert már teljes jelenetekből kellett felkészülnünk. Egész pontosan két páros jelenetet és egy szóló dalt kellett előadnunk, a már elkészült magyar fordításban. Itt már kaptunk instrukciókat, hogy mit kell pontosan előadnunk, mit kell közvetítenünk. A harmadik fordulóra már tulajdonképpen csak azok maradtak, akik a mostani aktuális szereposztást alkotják. Ezt a színházban tartották; itt döntötték el, ki hányadik szereposztás lesz, milyen helyet kap a musical ensemble-ban és hasonlók.

Komoly, professzionális nemzetközi kreatív csapat dolgozott a produkción. Mennyire érződött ez számodra a próbafolyamat során?

Számomra különleges élmény volt, mert egészen más mentalitással rendelkezett a nemzetközi alkotócsapat, mint ahogy azt Magyarországon megszokhattuk. A módszereik, a pontosságuk, a precizitásuk nagyon célravezető volt, mindig igen türelmesek voltak mindenkivel, de egyúttal elvárták és el is érték, hogy pontosan azt kapják vissza a színpadon, amit ők elképzeltek. Sokszor előfordult, hogy szándékosan nem mutatták meg, mit csináljunk, hanem csak szavakkal mondták el, hogy magunk érezzünk rá arra, amit szeretnének, így minden még tartósabban megmaradt bennünk.

Összességében tehát azt mondhatom, hogy mindenképpen különleges, maradandó élmény volt velük dolgozni, és jó érzéssel nézek vissza a próbaidőszakra.

Hogy érzékelted, hogyan fogadta a közönség ezt a hazánkban még szokatlan, en-suite játszással bemutatott Broadway-színvonalú produkciót?

Én is kíváncsi voltam, hogyan fogadják az előadást, de szerencsére most már bátran mondhatom, hogy nagyon pozitívan fogadtak minket a nézők, és azokat az új embereket, akiket a Vámpírok Bálja ismertté tett. A produkciónak éppen az a pikantériája, hogy egy külföldi team hozta létre, mi több, Roman Polanski főrendező volt az, aki mindenen rajta tartotta a szemét, és mindenre ő mondta ki a végső igent.

A közönség felől rengeteg pozitív visszajelzést hallottam, hiszen sokan kíváncsiak voltak erre az új színre a hazai musicaljátszás palettáján. Egyértelmű volt, hogy a színészekre mind hangilag, mind alkatilag tökéletesen passzol a szerepük; a koreográfiát, a világítást, a díszletet mindenki vérprofi munkaként jellemezte. Azt gondolom, hogy Simon Edit producernek, – aki Magyarországra álmodta az egész produkciót – és az egész csapatnak, sikerült valami olyat letenni az asztalra, amilyet a magyar közönség még nemigen láthatott.

Mindenki számára egyértelmű, hogy valóban igen magasra tettétek a mércét itthon, de nyilván még innen is visz felfelé út. Mik a további terveid?

Mivel egy olyan produkcióval kezdtem a pályámat, mint a Vámpírok Bálja, ami külföldi struktúra alapján állt össze, igen szerencsésnek érzem magam, hiszen ez nagy előnyt jelenthet.

Egy lehetőség már itt is van, a nyári széria elején egy németországi casting team érkezett a budapesti előadás megtekintésére, producerek, casting direktorok, zenei szakemberek, és a kreatív team további tagjai ültek a nézőtéren, majd két különböző szereposztású előadás megtekintése után néhány szereplőt, köztük engem is meghallgattak német nyelven, illetve a táncosoknak is külön castingot tartottak, majd pár hét múlva csörgött a telefon Oberhausen-ból, hogy az Énekes ensemble tagja vagyok, illetve Alfred szerepét alakíthatom, szóval tulajdonképpen a mostani pozíciómat folytatom Németországban is. Hatalmas kihívás, és nagyon örülök, de természetesen a magyarországi szériákban itthon is látható leszek.

Milyen musicalek állnak Hozzád közel a mostani nemzetközi kínálatból?

Nagyon szeretem a Disney-meséket, és köztudott, hogy többől is készült már színpadi adaptáció. Ilyen a Tarzan, a Mary Poppins, A kis hableány, Az Oroszlánkirály vagy a Magyarországon is futó A Szépség és a Szörnyeteg. Szó szerint új színfolt a zöldben pompázó Wicked is, amit szintén kedvelek, mert újszerű, különleges musicalnek tartom, illetve a kedvenceim között van többek között a Rent, Jézus Krisztus Szupersztár, Elisabeth, és persze a Vámpírok bálja, amit már a magyarországi bemutató előtt is nagyon kedveltem.

Szívesen kipróbálnád magad valamelyikben?

Igen, mindenképpen! Rengeteg produkció érdekelne, tulajdonképpen amiben csak lehet kipróbálnám magam, nem rajtam múlik, de a Vámpírok Báljában bárhol, bármikor szívesen szerepelek.

Van példaképed?

Konkrét példaképem nincs, de mindig próbálok nyitott szemmel és füllel járni, hogy hasznosíthassak, tapasztalhassak mindent. Sok-sok emberre felnézek, és ebben épp az a legjobb, hogy mindenki más és más, külön egyéniség, épp ezért mindenkiben más a felfedeznivaló, rengeteg külföldi előadót is kedvelek, de persze magamból és a kapott instrukciókból szeretek építkezni.

Vincze Dániel

Kapcsolódó tartalmak

A Viva la Musical A Társulat sajtótájékoztatóján járt!

admin

Átadták az első Psota Irén-díjat

Buchmann-Horváth Emese

Avenue Q – interjú Kovács Géza bábrendezővel

Kiss Brigitta

We Will Rock You

Liga Mihály

Legendák jegyében – kezdődik a Szegedi Szabadtéri Játékok

Rechtenwald Kristóf