Interjúk

Nálam a minőség az első

Milyen volt a gyerekekkel dolgozni a Józsefben?

Nagy élmény volt, de őszintén meg kell mondanom, még soha nem dolgoztam ilyen kicsi gyerekekkel. Nekem sok türelmem van, de bizony volt, mikor elfogyott. Ezzel persze nem őket akarom bántani, mert ők mind nagyon édesek, tehetségesek. A Madách Musical Tánciskola tanulóiról van szó, és nagyon keményen dolgoztak. Az ember türelme néha nem terjed ki mindenre, de összességében nagyon szerettem velük dolgozni.

Mi a véleményed a József előző, Madáchban bemutatott verziójáról?

Arról az előadásról nincsenek jó emlékeim, a Go, go, go, Joseph!-ből ki is tettek, mert nem voltam képes megtanulni a koreográfiát, ami egyébként teljesen más volt, mint a mostani. Fiatal voltam és nagyon bohó, ez az igazság.

A „fiatal” jelző továbbra is helytálló, de azóta nagy tapasztalatra és elismertségre tettél szert. Milyen érzés, hogy ennyi felkérést kapsz a színházak részéről?

Nem kapok én sok felkérést; biztos vagyok benne, hogy vannak koreográfusok, akik hússzor ennyit kapnak. Csak én nem tudom „gyártani” a munkáimat, nem tudok egyszerre két helyen dolgozni. Szeretek mindent jól, alaposan megcsinálni. Egy évben csinálok valamit itt, aztán ott… de nálam a minőség az első.

Sokat dolgoztál külföldön is. Mennyiben más az ottani színházi élet, és tervezed-e a közeljövőben, hogy újra kinti produkciókban veszel részt?

A külföldi munkát nagyon jól éltem meg; ott teljesen más munkamódszerrel állítják színre a musicaleket. Kint nem társulatokkal dolgozunk, hanem castingolt előadásokról van szó. Minden szereplőt specifikusan az adott szerepre válogatnak, és ez azért nagyon jó, mert valóban azokkal dolgozunk, akiket kiválasztottunk. Ez nagyon megkönnyíti a munkát, borzasztóan szerettem azt a különleges színházi légkört. Kint azért más, mert egyetlen előadás megy egy színházban, és rengeteg pénzt költenek rá; például a berlini Vámpírok bálja esetében olyan fénytechnika van, ami több millió euróba kerül. Ott egy ilyen befektetés általában megtérül, itthon azonban a színházcsinálás a mai napig nem üzlet. Mindkettőnek megvannak a jó és a rossz oldalai.

Egyelőre nincs tervbe véve, hogy újra mennék, de ott tanultam mindent, úgyhogy bármikor előfordulhat, hogy ott is vállalok felkéréseket. Hosszú távon külföldön és itthon is szeretnék dolgozni. Most ugye a József után részt veszek a Vámpírokban, és hamarosan itt lesz a Gálvölgyi János 60. születésnapjára tartandó gála, amelyen egy számot táncolok majd egy Fosse-musicalből. A Fosse nevéhez kötődő dolgok mindig is megmozgatták a fantáziámat, szívesen rendeznék valamilyen kamaramusical-szerű táncestet is, valamint közel áll hozzám a The Chorus Line, a Wicked és a Hairspray is.

Dennis Callahan-nel dolgoztál együtt a Vámpírok báljában. Ő látta az itthoni munkáidat? Előfordult, hogy tőled kért tanácsot?

Konkrétan tanácsot nem, de sokszor megbeszéltük az elképzeléseit. Nyilván mindig az van, amit a főnök mond, de én is mindig meg szoktam kérdezni azokat, akiket dolgozom, hogy mi a véleményük, kényelmes-e az adott mozdulat, stb. Dennis látta több itthoni munkámat is; az Oltári srácokat, a Producereket és a Volt egyszer egy csapatot, és nagyon tetszett neki. Számomra pedig szörnyű érzés volt, amikor az utóbbit levették műsorról, végigsírtam az utolsó előadást, hiszen az volt az első koreográfiám, és mindig fáj az embernek, ha befejeződik egy ilyen korszak. Szerencsére maradt még jó pár munkám műsoron, amelyek közül az egyik nagy kedvencem egyébként az Oltári srácok, de mindegyiket nagyon szeretem.

Mik, kik vannak a leginkább hatással rád a munkádban?

Több embert is mentoromnak tekintek, többek között Dennis Callahant; de inspirációt jelent Justin Timberlake, Madonna meg a különféle funky-s dolgok. Sokat nézem a Vivát és az MTV-t; és ha Londonban vagy New Yorkban járok, akkor mindig elmegyek továbbképzésekre, hiszen mindig fejleszteni kell a tudást és a tapasztalatot.

Vincze Dániel

Kapcsolódó tartalmak

Baleset miatt késett az előadás a szolnoki Szigligeti Színházban

Bárány Anna

Az Anything Goes magyar színpadon!

admin

Bohém Casting – 2012. október 31.

Buchmann-Horváth Emese

Mamma Mia 100. jubileumi előadás a Madáchban – lánykéréssel

Motyovszki Márton

Musicalszínész zsűrizi az amerikai tehetségeket

admin