Hírek, beszámolók

Szívvel-l’élekkel

Vannak olyan pillanatok az életben, amik után nehéz megszólalni. Az ember ilyenkor úgy érzi, bármit mondana, azzal csak elrontaná a varázst, és szavaival még a közelében sem járna annak, ami a lelkében kavarog. Posta Victor zenés estje is egy ilyen pillanat.

Posta Victor L’élek című zenés önálló estjét március 2-án mutatta be a Madách Színház. A körülbelül másfél órás műsorban széles repertoárból válogatott dalok csendülnek fel – itt megfér egymás mellett Prince és Edith Piaf, a Beatles vagy épp Barbra Streisand, és rövid időre tiszteletét teszi Dorothy, valamint A padlás Rádiósa is. De ez az est nem egyszerű koncert, nem csupán jó érzékkel összegyűjtött slágerek egyvelege, hanem történet férfiról és nőről, szerelemről és csalódásról, vágyakról és hitről; színdarab. Illetve – ahogy az alkotók nevezik – koncertfantázia.

Posta Victor változatos színészi eszköztárával, bársonyos hangjával és virtuóz zongorajátékával elkápráztatja a közönséget. Volt már Fáraó, Fantom, sőt József Attila is, de most a Férfit alakítja – és egy kicsit talán önmagát is. Nem lép ki tehát a színház világából, inkább beemeli ide a jól ismert magyar és külföldi slágereket, és ezek segítségével egy árnyalattal közvetlenebben mesél az életről. Végigjárja a felnőtté válás, az emberi kapcsolatok, a kétségbeesés és a kitartás útvesztőit, megtölti az apró stúdiószínpadot vágyakkal, örömmel, fájdalommal, és közben észrevétlenül megmozdít valamit az ember lelkében, amit talán lehetetlen szavakkal kifejezni.

Az utazás során a színész partneréül szegődik Barbra Streisand, Liza Minnelli, Edith Piaf, és Judy Garland – a : Gallusz Nikolett. Ő kíséri, vezeti a férfit: bűnre csábítja, szereti, vagy épp gyűlöli. A színésznő gyönyörű hangja és elegáns megjelenése remekül egészíti ki Posta Victor dinamikus játékát. Molnár Ferenc érzelemdús és kifejező koreográfiája tovább mélyíti az előadást: Tatos Linda, Vaszilenko Eugenia és Kovács Péter életre kelti és kihangsúlyozza a zenében rejlő gondolatokat, Férfi és Nő érzéseit.

Ha egészen leegyszerűsítjük, a L’élek nem más, mint nagy sikerű és igényes slágerek felfűzése egy dramaturgiai ívre, kifejező tánccal és vetítéssel. De ettől még nem lesz L’élek, csak koncertfantázia. Ahhoz, hogy az est méltó lehessen a címéhez, kell Posta Victor magával ragadó játéka, Gallusz Nikolett nőiessége és finomsága, kellenek a táncosok pontos és érzékeny mozdulatai, és kell a minden lélegzetből áradó szenvedély – a lélek.

Mezőfi Orsolya

Kapcsolódó tartalmak

Kiosztották a Whatsonstage-díjakat Londonban

admin

Kihirdették az Olivier-jelölteket Londonban

Volf Anna

Ünnepi nyílt nap a Margitszigeti Szabadtéri Színpadnál

Stern Ágnes

A Tale Of Two Cities – új musical a Broadway-n

admin

Családi musical a Thália Színházban

Stern Ágnes