Hírek, beszámolók

Tavaszébredés sajtótájékoztató

2009. január 22-én lezajlott a Tavaszébredés című musical sajtótájékozatója, ahol a darab készítői ízelítőt adtak a sajtó számára a készülő előadásból. Az eseményre természetesen a leendő játszóhelyen, a Nyugati Teátrumban került sor, ahol a műsor után egy impozáns fogadásra is vendégül látták a megjelent érdeklődőket.
Spring AwakeningMaga a sajtótájékoztató a Mama Who Bore Me című számmal indult, ami a Somogyi Szilárd és Kerényi Miklós Gábor által lefordított magyar szövegen hangzott el. Ezután egy időjárásjelentésbe burkolt ötletes bevezetést (ahol Onyutha Judit bejelentette, hogy február 7-én beköszönt a tavasz, ha máshol nem is, de a Nyugati Teátrumban biztosan) követően kezdte meg beszédét Kerényi Miklós Gábor. Kiemelte, hogy mennyire büszkék rá mindannyian, hogy ezt a darabot a Broadway után az elsők közt mutathatja be az Operettszínház, ráadásul a magyarországi produkció kapott először egyedülálló non-replika jogokat.

A darab erényeként elsősorban azt hangsúlyozta, hogy a musical mennyire őszintén tud szólni egy mindenkor aktuális, fontos problémáról, nevezetesen a fiatalokban ébredező vágyakról, kérdésekről, amikor a fenőttkor szele először megérinti őket. Elmesélte azt is, hogy mennyire szimpatikus és meleg fogadtatásban volt részük Somogyi Szilárddal, amikor Amerikába mentek megnézni az előadást, hiszen a darab egyik producere, Tom Hulce már utánanézett az eddigi munkásságuknak. Tom Hulce-szal egy rövidfilmet is készítettek, amit a sajtótájékoztatón levetítettek. Ebben a producer arról beszél, hogy mennyire nem számítottak rá, hogy ebből a darabból siker lesz, és mennyire nem a pénz motiválta őket, amikor úgy döntöttek, hogy megcsinálják az előadást. Hulce már akkor is fantáziát látott a darabban, amikor még el sem készült, sőt, állítása szerint először filmet akartak csinálni a drámából, majd a producer javaslatára inkább operát, míg végül a musicalnél kötöttek ki. Kerényi Milklós Gábor a vetítés végén azzal zárta előadását, hogy felhívta a figyelmet a darab szlogenjére: “Minden fiatalnak, minden szülőnek látnia kell!” – ami szerinte elmond mindent arról, hogy ők mit gondolnak a musicalről.

Mielőtt a darab rendezője, Somogyi Szilárd is beszédett tartott volna, elhangzott az előadásból az eredetileg a The Bitch of Living címet viselő dal is. Somogyi Szilárd a válogatás hosszú folyamatáról és nehézségeiről ejtett pár szót, többször is hangsúlyozva, hogy mennyire fiatal a szereplőgárda (az átlegéletkor 19,5 év). A darab érdemeként ő is a fontos társadalmi problémákra való reflexiót emelte ki; szerinte a musical (tömegkultúrális jellegéből adódóan) egy új kommunikációs csatornát nyit az internet, a televízió és a többi média mellett, hiszen nagyon széles rétegekhez jut el az üzenete. Zárásként a színpadra szólította a darab szereplőit és készítőit, egyenként név szerint bemutatva őket, majd a fiatalok elénekelték a The Song Of Purple Summer című finálét, aminek a rendező szerint a legfontosabb üzenete, hogy ha akarunk valamit tenni és új világot teremteni, csak rajtunk múlik, hogy sikerül-e.
 

Kapcsolódó tartalmak

Fantom 25: díszdobozos kiadás, koncert-dvd és dokumentumfilm az évforduló alkalmából

Volf Anna

Az új évad a Madách Színházban

admin

Szerencsére nem unatkozom

oldadmin

A Vörös Pimpernel a soproni MKB Arénában

admin

Elhunyt Várady Viktória színművész

Sándor Petra