Hírek, beszámolók

Úgy élj, mint a szél – Baranyai Annamária és Balogh János zenés estje

Az Úgy élj, mint a szél hol langy szellőként simogatja a lelket, hol tornádóként dúlja fel, de egy biztos: aki vállalkozik erre az utazásra a két remek művésszel, azzal az érzéssel távozik a színházból, hogy kincsre lelt.

Baranyai Annamária és Balog János közös estje műfajilag nehezen behatárolható: az élő zenekar eleve koncert hangulatot kölcsönöz, ugyanakkor a 80 percet felölelő musical-utazás nem mentes a színházi elemektől sem. Ha mégis muszáj lenne meghatározni, hogy mit is láthat a közönség, talán a zenés önvallomás lenne a legtalálóbb. A két nagyszerű művész kendőzetlen őszinteséggel beszél életéről, fájdalmairól, örömeiről, vágyairól, de ezt annyi bájjal és humorral átszőve teszi, hogy a néző egy pillanatra sem feszeng. A Madách Színház Stúdiószínpadának kisebb tere pedig kiválóan támogatja a bensőséges hangulat kialakulását.

Baranyai Annamária énektudásához és hangi kvalitásaihoz eddig sem férhetett kétség, de az est során mégis képes meglepetést okozni. Egyrészt, mivel fény derül rá, hogy ő valójában vérbeli komika. Az alt panasza (melynek szellemes, ironikus szövege az est rendezői feladatait is ellátó Galambos Attilát dícséri) egyértelműen az est fénypontja a humor terén. Másrészt a fiatal művésznő olyan, tőle kevésbé megszokott, lágy színeket mutat meg magából, mind hangilag, mind játékban, ami képes elbűvölni és megérinteni a lelkeket (és valóban, a soul műfaj is kivállóan áll neki, ahogy azt például a Hair Easy To Be Hard-jával megmutatja).

Szirtes Tamás Balogh Jánosra ajánlójában a szabálytalan, szuverén és érdekes jelzőket használta, ami egyértelműen így van. De ezen felül meglepetésekkel teli, sokoldalú és végtelenül hiteles előadóval van dolgunk, aki játszi könnyedséggel kirándul más műfajokba, mint jelen esetben a soul, R’n’B és a dzsessz, és – mintegy mellékesen – csellót is ragad az est folyamán. A művész legnagyobb erényét – sajátos hangszíne mellett – mégis abban látom, hogy műfajtól és a dal hangulatától függetlenül az előadása makulátlan és autentikus, legyen itt szó George Benson On Broadway című klasszikusáról, vagy épp a West Side Story Maria-járól.

2012. március 31-én, a Színházak éjszakáján a Madách Színház utoljára tűzi ezt a figyelemreméltó előadást műsorra, mely a különleges zenei csemegékre vágyókat és a műfaj szerelmeseit egyaránt megörvendeztetheti, hisz az est során elhangzanak dalok többek között a Rudolfból, a Rentből, a Rebeccából, a Wickedből, a Company-ből és a Spamalotból, sokszor egészen egyéni, új köntösbe bújtatva. (A dalok teljes listája itt megtalálható.)

Horváth Emese

Kapcsolódó tartalmak

Színre viszik Nils Holgersson kalandjait a Karinthy Színházban

Bárány Anna

Újabb sikerfilmből készül musical

admin

Elhalasztott Broadway-premier

admin

Hamarosan Wicked-premier Magyarországon

Volf Anna

…Tied a világ! – Illés-slágerek a Játékszínben

Sándor Petra