Interjúk

Vámpírok Bálja – Interjú György Zsófi sminkmesterrel

Mennyiben más egy nemzetközi kreatív csapattal együtt dolgozni?

Nekem ez az első színházi produkcióm, persze tanulóként, asszisztensként dolgoztam már színházban. Nagyon szeretek a produkcióban dolgozni; a külföldiekkel való munka esetében néha szükség van tolmácsra, de ez áthidalható nehézség. Annyiban más ez a rendszer, hogy egy kicsit önképzőbb, mindenki próbálja saját magából kihozni a maximumot, aki tudja, már saját maga is el tudja készíteni a sminkjét. A főszereplőket persze mind sminkelni kell.

A Vámpírok Bálja igen költséges megaprodukció. A sminkes kellékeken, eszközökön is meglátszik ez?

Teljes mértékben. Tavaly a MAC Cosmetics anyagaival dolgoztunk, idén az Il Makiage is támogatója lett a produkciónak, a sminkanyagokon kívül három plusz sminkest is biztosítanak az előadások idejére. Az eszközök, anyagok mind professzionálisak; nem tartalmaznak sem tartósítószert, sem illatanyagot, ami nagyon fontos, hiszen a szereplők egész nap a sminkben vannak. Igen lényeges, hogy olyan termékeket használjunk, amelyek nem károsak, és egyáltalán, semmilyen értelemben sincs rájuk panasz.

Láttad a kinti előadást? Miben különbözik az itteni smink a német változattól?

Meg kell mondanom, hogy szerintem a budapesti előadás sminkjei sokkal kidolgozottabbak és izgalmasabbak, bár a kintiből csak részleteket láttam, és nem a teljes előadást, de azok alapján ez a határozott véleményem. Persze sok mindenben megvannak a hasonlóságok, de a különbségek is. Itthon minden egyes szereplőre külön sminkterv készült, hogy illeszkedjen a karakteréhez és jelmezéhez, ennek is köszönhető a pazar és egyben megdöbbentő látvány.

Mennyi ideig tart feltenni a sminket egy-egy előadás előtt?

A szereplők olyan két órával kezdés előtt érkeznek, a sminkre általában 40 percet kellene szánni, de előfordult már, hogy ez leredukálódott 10 percre, hiszen sokszor nagy a kapkodás. Ahol tudunk, segítünk egymásnak, van, hogy egyszerre öltöztetünk, hajazunk, körmözünk és sminkelünk; a lényeg mindig az, hogy aki kilép a színpadra, az úgy nézzen ki, ahogy ki kell néznie, és ugye a színház világában nincsenek fölös órák semmire.

Melyik szereplőnek a legösszetettebb a sminkje, melyiken kell a legtöbbet dolgozni?

Azt hiszem, Krolock grófon, hiszen neki a kezét is festeni kell, a körme is ragasztott, és persze rengeteget van színpadon. Tihanyi Ákossal, a Fekete Vámpírral is sok dolgunk van, akin testfestés is látható. Persze Sarah-ra is oda kell figyelni, nem folyhat el a szeme, nem jelenhet meg rúzs nélkül. A gyorsöltözéseknél a sminkek is változnak, ezért folyamatos a munka az előadások alatt.

Lesz e különbség a sminket illetően a téli szériához képest?

A tervek maradtak, de látványban kicsit másabb lesz a smink. Nem a színpadi látványra gondolok, hanem a fotókra és azok minőségére. Igen nehéz olyan konkrét színekkel dolgozni, mint a fekete és a fehér. Most egy olyan alapozót választottam, ami sápadt színű, és nem zsíros alapú festék, hanem fekete por felhasználásával készült. Bízom benne, hogy ezúttal a szereplők sminkje az előadás után, a rajongókkal való fotózáson is tökéletes lesz.

Kapcsolódó tartalmak

Ashanti a The Wiz főszerepében

admin

Virágot Algernonnak – Szendi Szilvi beállása

Buchmann-Horváth Emese

Hugh Jackman mint Houdini?

admin

A dzsungel könyve (Pécsi Nemzeti Színház)

Szűcs-Szabó Marianna

2010-ben is lesz Zrínyi 1566

admin