Interjúk

Vámpírok Bálja – Interjú Sánta Lászlóval

A Vámpírok Bálja eddigi és mostani szériái is bizonyítják, hogy az egyik legsikeresebb produkcióról van szó Magyarországon. Te hogyan kerültél kapcsolatba a darabbal? Milyen érzések fűznek hozzá?

Meg kell mondjam, hogy a meghallgatások előtt ez a musical még ismeretlen volt számomra, de mostanra – természetesen – az életem igen fontos részévé vált. Ez a típusú zene egyébként is nagyon közel áll hozzám, rendkívül összetett és változatos. Vannak igen kemény, belevaló rockos részek, máskor a fúvósok, a vonósok valami hihetetlen harmóniában szólalnak meg… be kell valljam, hogy őszintén beleszerettem.

Milyenek a tapasztalataid a nemzetközi kreatív csapattal való közös munkáról?

Hatalmas megtiszteltetésnek tartom, hogy ebben a produkcióban részt vehetek. Azt gondolom, hogy ez egy páratlan volumenű vállalkozás mind a kreatív csapat, mind a színészek részéről. Amit mindenképpen megemlítenék – mert nagyon mélyen megmaradt bennem –, hogy egyetlen hangos szóváltás nem volt a 3-4 hónapos próbafolyamat során. Az egészet belengte egyfajta pozitív attitűd, pozitív kisugárzás, ami mindannyiunknak nagyon jót tett. Cornelius Baltus rendező az első bemutatkozásnál elmondta, hogy ő úgy gondolja, egy előadás akkor igazán jó, ha egy jó társaság csinálja és annak a tagjai szeretik egymást, örülnek a másik sikerének, hiszen ez viszi előre az egészet. Azt hiszem, erre a társaságra ez tökéletesen igaz, sőt, a darab legnagyobb értéke talán pontosan ez a szeretet, ami összeköt bennünket. Mi kifejezetten erre a produkcióra „gyűltünk össze”, de a közös munka, a közös hit a sikerben mély köteléket alakított ki mindannyiunkban a másik iránt. 

Nem jelentett nehézséget, hogy a nemzetközi kreatív csapat külföldön megszokott, de itt újszerű módszerei miatt számtalan apróságra, jelentéktelennek tűnő dologra kellett figyelni?

Bár elég fiatal vagyok, az eddigi tapasztalataim alapján azt mondhatom, hogy a próbafolyamat során tapasztalt munkamódszerek valóban homlokegyenest ellenkező irányt képviseltek azzal, amit megszoktam. De a PS produkció – és különösen Simon Edit producer – nem véletlenül hozta ide a külföldi kreatív csapatot. Olyan új stílust, munkamódszert tehettünk itt magunkévá, amely az igazi utat jelenti a profizmushoz. Az igazat megvallva eleinte nagyon nehéz is volt megfelelni az elvárásoknak, de csak addig, amíg nem értettem meg és nem fogadtam el ennek a dolognak az igazságát. Nem úgy kellett megfelelni, mint egy marionett bábu, nem azon a technikai finomságon volt a hangsúly, hogy hány centiméterre van a kezem a fényben, hanem azt kellett elfogadni, hogy a rendező már rengetegszer próbálta ezt a darabot a világ minden táján, és a kérdéseim nagy százalékát már több alkalommal is feltették neki. Azért csinálja azt, amit csinál, hogy a figura, az előadás még tökéletesebb legyen. Ha ezt az ember megérti, akkor már minden nagyon könnyű és magától értetődő lesz.

Azt gondolom, és abban bízom, hogy nagyon jó előadást csináltunk és csinálunk minden este, mert mindenki a közös ügyért dolgozik: hogy a közönség egy felejthetetlen színházi estével legyen gazdagabb.

Ilyen sok feladat mellett bizonyára nem unatkozol. Merre tovább? Van esetleg szerepálmod?

Meg fogsz lepődni, de a szerepálmom kivételesen nem a musicalek világához kapcsolódik: nagyon szeretnék egyszer Rómeó lenni az eredeti, prózai darabban. Számomra a Rómeó és Júlia a világirodalom legizgalmasabb műve. Ebben a két órában ez a fiatalember számtalan változáson megy keresztül – először a szerelmi bánat, a nihil érzése, nem tudja, mit kezdjen magával, aztán hirtelen rátör élete nagy szerelme, szenvedély, vad, tüzes lángolás… Persze kiderülnek ennek a dolognak a hátulütői és következményei, vívódik, majd mikor ugye Júliát halottnak hiszi, elveszíti az élete értelmét, és a halálba menekül. Fenségesen lírai, gyönyörű történet. Nem tudom neked szavakba önteni, mennyire vonz és érdekel ez a darab.

Kapcsolódó tartalmak

A dzsungel könyve Szombathelyen

Volf Anna

A nyomorultak – Szegedi Szabadtéri Játékok

Buchmann-Horváth Emese

Bepillantást nyertünk a Szupersztár próbáiba

admin

Villáminterjúk az Aranypálca Nemzetközi Karmesterverseny finalistáival

Buchmann-Horváth Emese

Ghost – Interjú Mészáros Árpád Zsolttal

Buchmann-Horváth Emese